Podnikání prostřednictvím společnosti s ručením omezeným přináší podnikateli řadu výhod. Má jasně oddělený majetek pro podnikání od osobního majetku. Sídlo firmy se nemusí shodovat s místem podnikatelova bydliště a může být umístěno i do virtuální kanceláře.. Firma podnikající jako obchodní společnost má v očích veřejnosti větší váhu, než fyzická osoba podnikající na živnostenský list. Proto stále více podnikatelů zakládá firmy jako společnosti s ručením omezeným. Proces založení s.r.o. sestává z dílčích úkonů spočívajících v komunikaci s jednotlivými úřady. Pro založení firmy a její zapsání je zapotřebí složit základní kapitál, provést notářský zápis, získat živnostenského oprávnění, zapsat společnost do obchodního rejstříku a registrovat ji na finančním úřadě. Jednotlivým úřadům je zapotřebí doložit potřebné dokumenty. Na jejich základě vydají potřebné listiny a s nimi se podnikatel vydá na další úřad.
Využijte služeb odborníků
Podnikatel rovněž může využít služeb společnosti Profi-kancelář. Její odborně proškolený pracovník klientovi poradí se všemi úkony, jež je nutné pro založení firmy provést. Na základě plné moci pak zařídí veškeré kroky nezbytné k založení s.r.o. Potom postačí pouze osobní přítomnost podnikatele, budoucího jednatele, u notáře. S ním sepíše notářský zápis. Návrh notářského zápisu již bude mít připravený od Profi-kanceláře. Pracovník Profi-kanceláře pak zajistí zbývající úkony:
- prokázání složení základního kapitálu,
- zápis firmy do obchodního rejstříku,
- zřízení živnostenského oprávnění,
- přihlášení na finančním úřadě.
Proces založení firmy trvá cca 10 pracovních dnů. Po té klient obdrží veškeré registrační dokumenty od jednotlivých úřadů a může podnikat.
Co adresa firmy?
Co ale s adresou firmy? Pokud podnikáte doma, pravděpodobně nechcete, aby vaše kancelář měla adresu jako adresa trvalého bydliště. V závislosti na druhu podnikání to nebudí moc dobrý dojem. Proto vhodnou variantou je si zařídit virtuální kancelář Praha, která dodá vašemu podnikání důvěryhodný punc. Co dostanete v základním balíčku virtuální kanceláře? Budete mít sídlo společnosti nebo kontaktní adresu na hezké a důvěryhodné adrese, dále získáte označení firmy na budově. Můžete také využít služby recepce včetně obsluhy návštěv. Další služby, jako je příjem pošty, či pronájem kanceláře lze dokoupit. Určitě je na každým jak se rozhodne, ale pokud to myslíte s podnikáním vážně, tak virtuální kancelář je vhodnou volbou.